Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

English

System dokumentów OnLine

Sprawdzanie przeglądarki



Pomoc

Spis treści


1. Sprawdzanie przeglądarki


Ustawienia systemowe sprawdzane są każdorazowo przy próbie wejścia na stronę online.frse.org.pl. Jeżeli zostanie wykryta jakakolwiek niezgodność w ustawieniach, na ekranie pojawią się odpowiednio następujące komunikaty zatytułowane "Sprawdzanie przeglądarki":

Komunikat sprawdzania ustawień przeglądarki wyświetlający się w przeglądarce Internet Explorer


Przeglądarka niezgodna z wymaganiami Systemu

W wyświetlonym komunikacie zawarta jest informacja jak należy postępować dalej. Do wyboru są dwie opcje:

  • (sposób rekomendowany)
    zainstalować przygotowaną dla Państwa odpowiednią wersję przeglądarki dla systemu Windows Firefox - OnLine FRSE - POBIERZ ze zintegrowaną wymaganą wtyczką Xforms.
  • lub zainstalować we własnym zakresie odpowiednią wersję przeglądarki wraz z pluginem.


UWAGA! Przygotowana wersja aplikacji Firefox - OnLine FRSE (portable) nie ingeruje w już zainstalowane inne przeglądarki na Państwa komputerach.

Mozilla Firefox 3.6 - instalacja pluginu (dodatku)

Jeśli wejdą Państwo na stronę http://online.frse.org.pl od razu poprzez przeglądarkę Mozilla Firefox wyświetlić się mogą 3 rodzaje komunikatu:

  • System wykrył właściwą wersję przeglądarki oraz brak rozszerzenia Xforms. Należy postąpić zgodnie z instrukcją wyświetloną na ekranie.
  • System rozpoznał przeglądarkę jako Mozilla Firefox, jednak jej wersja jest niezgodna z wymaganiami. System nie jest obsługiwany w Mozilla Firefox w wersji innej niż 3.6.*. Aby rozwiązać ten problem, należy zainstalować przygotowaną przez FRSE wersję aplikacji.
  • System wykrył właściwą konfigurację przeglądarki.

Poniżej znajduje się zrzut ekranu logowania wyświetlający się w przypadku poprawnej konfiguracji przeglądarki.

Ekran logowania wyświetlający się w przypadku poprawnej konfiguracji przeglądarki.

W przypadku problemów ze skonfigurowaniem przeglądarki do działania z Systemem dokumentów OnLine, prosimy w pierwszej kolejności o zwrócenie się o pomoc do zaprzyjaźnionego informatyka.


2. Rejestracja (zakładanie konta)

Osoby, po raz pierwszy odwiedzające serwis prosimy o rejestrację (stworzenie konta) za pośrednictwem linków: Zarejestruj się teraz, Stwórz teraz konto lub Rejestracja.


UWAGA! Osoby, które mają założone konto w systemie i nie współpracowały z FRSE jako Eksperci nie muszą zakładać nowego konta.

Natomiast osoby, które posiadają status Eksperta i chcą złożyć wniosek o dofinansowanie, muszą zarejestrować się ponownie, tworząc zupełnie nowe konto i stosując inny adres email niż podany dla konta Eksperta.


W systemie nie jest możliwa zmiana statusu użytkownika z "Eksperta" na "Beneficjenta".


Prosimy zwrócić uwagę na to, że Beneficjenci mogą na jednym koncie obsługiwać wiele swoich projektów.


2.1 Formularz rejestracyjny

Kolejnym krokiem jest wpisanie danych wymaganych podczas rejestracji w formularz, jak na rysunku znajdującym się poniżej.


Podany podczas rejestracji adres email stanie się loginem do systemu.


Prosimy zwrócić uwagę, że minimalna długość hasła to 8 znaków. Dozwolone są duże i małe litery oraz cyfry.


Pola obowiązkowe oznaczone są "czerwoną gwiazdką".


Formularz rejestracyjny


2.2 Email aktywacyjny

Po wpisaniu wszystkich wymaganych danych, kliknięciu Stwórz moje konto i wysłaniu formularza, otrzymają Państwo od nadawcy Listonosz FRSE e-mail aktywacyjny z tytułem Aktywacja konta o treści:


Witamy w internetowym systemie składania dokumentów. Aby aktywować swoje konto i zweryfikować adres email, proszę wprowadzić poniższy adres URL do paska adresu przeglądarki Mozilla Firefox i potwierdzić klawiszem Enter:


http://online.frse.org.pl/activate/1535/kfX7CewbKoX8NF2zj3


Jeśli otrzymałeś tę wiadomość przez pomyłkę, nie podejmuj żadnych działań, aby anulować konto. Konto nie będzie aktywowane, a Ty nie będziesz otrzymywał dalszych wiadomości.


Jeśli kliknięcie powyższego linku nie przynosi skutku, skopiuj adres URL i wklej go w pasku adresu w nowym oknie przeglądarki Mozilla Firefox.


Gdy masz jakieś pytania dotyczące wniosków prosimy o kontakt z odpowiednim działem merytorycznym.

http://www.frse.org.pl/kontakt


Pozdrawiamy,


Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Aleje Jerozolimskie 142 A,

02-305 Warszawa

tel.: 22 46-31-000

e-mail: kontakt@frse.org.pl

www.frse.org.pl


Ta wiadomość została wysłana automatycznie. Nie odpowiadaj na ten list, ponieważ nie monitorujemy odpowiedzi wysłanych na ten adres.



2.3 Odzyskiwanie hasła

W sytuacji, gdy nie pamiętamy hasła do systemu lub wpiszemy błędne, możemy skorzystać z linku Przypomnienie hasła

Zmiana hasła - krok 1


Po kliknięciu w link znajdziemy się na stronie Zmiana hasła


W polu formularza E-mail należy wprowadzić e-mail używany przy rejestracji konta i potwierdzić przyciskiem Zmień hasło

Zmiana hasła - krok 2


Jeśli wpisaliśmy zły adres lub zrobiliśmy w nim literówkę otrzymamy komunikat: Konto z wpisanym adresem email nie istnieje lub nie jest aktywne

Zmiana hasła - krok 3


Dlatego należy sprawdzić czy poprawnie wpisaliśmy adres e-mail lub użyć właściwego.


Gdy wpiszemy poprawny adres e-mail otrzymamy komunikat: Informacja z nowym hasłem została wysłana na adres: twojadres@wp.pl

Zmiana hasła - krok 4


Następnie na swoją skrzynkę e-mail otrzymają Państwo od nadawcy Listonosz FRSE e-mail aktywacyjny z tytułem Informacja o danych dostępowych o treści:


Witaj,


Twoje nowe hasło dostępu do systemu: Nm5jem


Zapraszamy na stronę logowania.


Hasło można zmienić po zalogowaniu w dziale Moje dane.


Ta wiadomość została wysłana automatycznie. Nie odpowiadaj na ten list, ponieważ nie monitorujemy odpowiedzi wysłanych na ten adres.


Po otrzymaniu ww. e-maila logujemy się za pomocą e-maila użytego przy rejestracji oraz hasła przesłanego w korespondencji.

Zmiana hasła - krok 5


Jeśli chcemy zmienieć otrzymane e-mailem systemowe hasło na własne, wchodzimy na stronę Edycja danych.

Zmiana hasła - krok 6


Tam w polu Hasło wpisujemy własne i potwierdzamy na dole przyciskiem Zapisz zmiany.


UWAGA!!! Samodzielna zmiana hasła w systemie online.frse.org.pl nie jest dostępna dla pracowników Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Przy próbie zmiany, po wpisaniu e-maila z domeną pocztową @frse.org.pl system zwraca komunikat: Konto z wpisanym adresem email nie istnieje lub nie jest aktywne. W takiej sytuacji, aby zmienić hasło prosimy o kontakt z działem IT.


3. Udane logowanie

W zależności czy logujecie się Państwo po raz pierwszy, czy już wcześniej byliście zalogowani do Systemu dokumentów OnLine, traficie w jedno z dwóch miejsc.

3.1 Wybór programu FRSE

Po udanym zalogowaniu się do systemu wyświetli się ekran z listą programów FRSE do wyboru. Należy wybrać interesujący Was program klikając na link Wybieram w prawej kolumnie wybranej pozycji lub na nazwę programu, np. Erasmus+.

Ekran wyboru programu FRSE

3.2 Ekran powitalny

Po zalogowaniu i wyborze programu można go zmienić w dowolnym momencie wybierając go z listy rozwijalnej u góry strony. Zatwierdzenia dokonuje się kliknięciem w przycisk Zmień.

Ekran wyświetlający się po prawidłowym zalogowaniu się do systemu i wyborze programu, do którego aplikujemy


4. Wnioski

Po wyborze programu należy kliknąć w zakładkę Wnioski. Następnie wyświetli się lista wniosków w tabeli z danym (symbol, opis, termin i akcje). W kolumnie Akcje należy kliknąć przycisk Wypełnij przy wybranym formularzu wniosku.

Wnioski


4.1 Formularz wniosku

Po kliknięciu przycisku Wypełnij wyświetli się Formularz wniosku.

Wnioski nowy dokument

Wskazówki:

  • każdy formularz składa się z kilku zakładek, które wszystkie należy dokładnie przeczytać i wypełnić, klikając po kolei na każdą. Aktualnie wypełniana zakładka podświetla się
  • formularz należy wypełnić przez wpisywanie w pola lub wybieranie pozycji z wybieraka
  • jeżeli pole oznaczone jest czerwoną obwódką oznacza to, że albo nie zostało jeszcze uzupełnione, a jest polem wymaganym, albo zostało uzupełnione niepoprawnie
  • pola niebieskie nie są wymagane. Warto jednak je uzupełnić, aby zwiększyć szansę na pozytywne rozpatrzenie wniosku


4.2 Ważne przyciski i ikony w formularzu

WAŻNE! Poniżej prezentujemy objaśnienia najczęściej występujących przycisków i ikonek w formularzach zarówno wniosków jak dokumentów w zakładkach Projekty i Moje Dokumenty.

Ważne przyciski i ikony w formularzu

Przyciski

  • przycisk Anuluj - służy do ukrywania elementów formularza
  • przycisk Dodaj - służy do dodawania nowych elementów
  • przycisk Gotowe - służy do zatwierdzania wpisanych danych w formularzu. UWAGA! Ten przycisk nie powoduje zapisania wprowadzonych danych. Po dodaniu danych we wniosku należy użyć przycisku Zapisz jako szkic znajdującego się w lewym, górnym rogu ekranu
  • przycisk Przelicz - służy do przeliczenia np. kosztów projektu po wprowadzeniu wymaganych danych do tabeli lub formularza
  • przycisk Zapisz jako szkic - służy do zapisywania danych jako szkic, znajduje się w lewym, górnym rogu ekranu

  • UWAGA! Należy często zapisywać wprowadzone dane, żeby nie narazić się na ich utratę w przypadku awarii systemu lub przeglądarki internetowej. Dokument zapisany jako szkic znajduje się w zakładce Moje dokumenty. Szkic jest roboczą formą dokumentu, na jego wydruku znajduje się znak wodny SZKIC. Zabieg ten zapobiega pomyleniu właściwego dokumentu z jego wersją szkicową.

Ikonki

  • ikonka ołówka - służy do edycji/rozpoczęcia wpisywania danych we wskazane pola elementu formularza. Aby rozpocząć należy kliknąć w ikonkę ołówka
  • ikonka znaku zapytania (pomocniczek) - przy niektórych punktach raportu końcowego znajduje się znak ?. Po kliknięciu w niego można uzyskać dodatkowe wyjaśnienia dotyczące danego punktu


4.3 Złożenie wniosku

1. Po uzupełnieniu formularza należy odszukać przycisk Wyślij dokument znajdujący się w lewym, górnym rogu ekranu.

2. Żeby złożyć wniosek elektronicznie należy nacisnąć przycisk Wyślij dokument.

Złożenie wniosku

3. System zapyta czy na pewno wysłać dokument i jeżeli tak - należy kliknąć przycisk Tak, Wyślij dokument, jeżeli nie, należy kliknąć przycisk Anuluj.

Potwierdzenie wysłania

4. Wysłanie dokumentu nie jest możliwe, jeżeli nie wypełniono poprawnie wszystkich wymaganych pól. Pola wymagane oraz pola wymagane wypełnione nieprawidłowo są otoczone czerwoną obwódką.

Błąd formularza

5. Jeżeli wysłanie dokumentu nie było możliwe - należy wtedy prześledzić cały formularz, żeby odnaleźć pola do poprawy.

6. Po poprawnym uzupełnieniu należy ponownie kliknąć przycisk Wyślij dokument.

7. Po udanym wysłaniu dokumentu można wydrukować raport końcowy. Ten wydruk nie jest opatrzony znakiem wodnym SZKIC. Jest to wersja raportu końcowego, którą po podpisaniu przez prawną reprezentację instytucji, należy przesłać do Narodowej Agencji.


5. Projekty

5.1 Wybierz projekt

Po wejściu w zakładkę Projekty ukazuje się lista projektów. Aby wyświetlić dany projekt należy kliknąć w numer Teczki.

Projekty


5.2 Elementy projektu

W zakładce Projekty znajdują się dwa najważniejsze pola Zatwierdzone dokumenty i Formularze/Niezatwierdzone dokumenty/Szkice.

Projekty - pola

Zatwierdzone dokumenty - aby wydrukować należy kliknąć na ikonkę Pobierz, otworzyć lub zapisać dokument na dysku lokalnym.

Formularze/Niezatwierdzone dokumenty/Szkice - aby wypełnić należy kliknąć Nowy dokument przy rodzaju dokumentu, a następnie po wyświetleniu się nowego formularza należy wypełnić go i postępować zgodnie z zasadami wypełniania formularzy opisanymi w rozdziale 4. Wnioski niniejszej instrukcji.

Projekty - przykład nowego dokumentu


6. Moje dokumenty

Służy do przechowywania szkiców i dokumentów.

Moje dokumenty

Każdy szkic można:

  • edytować, czyli zmienić w nim dane lub poprawić klikając Edytuj; w tym celu należy wypełnić go i postępować zgodnie z zasadami wypełniania formularzy opisanymi w rozdziale 4. Wnioski niniejszej instrukcji

  • skopiować, czyli utworzyć taki sam szkic, klikając Kopiuj; skopiowany szkic znajdzie się na tej samej liście szkiców
  • pobrać, czyli wyświetlić jako dokument PDF klikając Pobierz; dokument można wydrukować lub zapisać na swoim lokalnym dysku w komputerze
  • usunąć klikając Usuń


7. Ustawienia

Służy do zmiany hasła do systemu online.frse.org.pl lub edycji danych beneficjenta. Po wpisaniu nowych danych należy kliknąć przycisk Zapisz zmiany.

Ustawienia


8. Wymagania systemowe

System wniosków on-line korzysta z standardu Xforms.

Standard ten jest obsługiwany poprawnie jedynie w przeglądarce Mozilla Firefox ( Windows | Linux , ) z zainstalowanym dodatkiem Mozilla Xforms.



Aplikacja jest wspierana w środowisku:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • 256MB RAM
  • Procesor Pentium III 600 MHz
  • Monitor o rozdzielczości 1024x768